KARTY
V Magicu je sedm typů karet:
Planeswalker (Permanent)
Je „spoluhráčem“. Místo životů má loajalitu, kterou zvyšují nebo snižují jeho schopnosti, které může jednou za kolo použít. Není to bytost, takže jde zničit pouze kartami, které niči „pernamenty“, nebo zraňují přímo hráče (počítá se i útok soupeřovou bytostí).
Je „spoluhráčem“. Místo životů má loajalitu, kterou zvyšují nebo snižují jeho schopnosti, které může jednou za kolo použít. Není to bytost, takže jde zničit pouze kartami, které niči „pernamenty“, nebo zraňují přímo hráče (počítá se i útok soupeřovou bytostí).
Land (Permanent)
Hraj jednu za kolo. Nemá vyvolávací cenu.
Tapuj země, abys mohl platit za bytosti a ostatní kouzla.
Tapuj země, abys mohl platit za bytosti a ostatní kouzla.
Creature (Permanent)
Může ve tvém kole útočit na protihráče.
Může bránit soupeřovy bytosti v průběhu jeho kola. Má sílu a odolnost.
Při zahrání trpí vyvolávací únavou a nemůže do tvého dalšího kola útočit.
Sorcery (Kouzlo)
Proveď, co je na kartě napsané.
Instant (Kouzlo)
Můžeš je hrát téměř kdykoliv, dokonce v průběhu protihráčova kola, v průběhu boje, či v poslední možný moment.
Enchantment (Permanent)
Některé, zvané Aura, se po zahrání přiřazují k bytostem či jiným permanentům.
Artifact (Permanent)
Jsou bezbarvé. Některé artefakty jsou zároveň bytostmi.
ČÁSTI KARTY
Typ - Říká ti, zdali je karta land (země), creature (bytost), sorcery, instant, artefakt (artifact) nebo očarování (enchantment). Pokud se jedná o bytost, je zde zároveň uveden její podtyp (Goblin, Rogue, Beast…). Pokud jde o očarování, které se přiřazuje k jiným kartám, je zde napsáno “Enchantment – Aura.”
Schopnosti - Toto jsou speciální schopnosti karty. Některé schopnosti vyžadují k aktivaci zaplacení zemí (many), podobně jako vyvolávací cena u kouzel; zaplatíš cenu za provedení schopnosti. Pokud jde o schopnost, která se spouští zaplacením, můžeš ji použít prakticky kdykoli, stejně jako když hraješ instant.
Vyvolávací cena - Každý symbol v pravém horním rohu karty je součástí ceny, kterou musíš pro zahrání tohoto kouzla zaplatit.
Vzácnost a symbol edice - Barva symbolu edice indikuje vzácnost karty. Zlatá znamená vzácná, stříbrná neobvyklá a černá značí běžnou kartu. Symbol edice ti pomůže určit z jaké edice tato karta pochází.
Síla a Odolnost - Jakmile bytost útočí na protihráče, nebo brání útočící bytost, udělí zranění rovno její síle, prvnímu číslu. Druhé číslo - odolnost, ukazuje, kolik zranění musí bytost v rámci jednoho kola obdržet, aby zemřela. Odolnost a sílu mají pouze bytosti.
Sběratelské číslo - Sběratelské číslo ti pomáhá lépe si třídit karty. Například 15/350 znamená, že karta je patnáctá v pořadí z 350 různých karet v této edici.
ZÓNY
Karty se mohou nacházet v jedné ze čtyř zón:
Knihovna - Toto je tvůj balíček, se kterým hraješ – lížeš si z něj karty.
Ruka - Sem putují karty, které si lízneš, stejně jako ve spoustě jiných karetních her.
Ve hře - Toto je prostor před tebou, kam pokládáš své země, bytosti a ostatní permanenty. Země pokládej blíže k sobě a bytosti a ostatní permanenty nad země.
Hřbitov - Toto je místo na odhazování karet. Karty ve tvém hřbitově jsou vždy lícem nahoru a každý si je může kdykoliv prohlédnout.